KAMK Gamefest on kuollut – eläköön DC-LAN!

Onnistuneen Kamk gamefestin järjestelyn jälkeen TTK21SD -ryhmä teki linjaavan päätöksen: jatkossa tapahtuma kulkee nimellä DC-LAN. Uuden tapahtuman järjestely noudattaa kuitenkin tuttua polkua ja apuna seuraavalle ryhmälle on päivitetty järjestäjän käsikirja.

Kiitokset vielä koko dc-ryhmälle hyvistä järjestelyistä ja onnea tulevalle ryhmälle!

KAMK Gamefest 2022

TTK21SD:n opiskelijat olivat innokkaana mukana KAMK GameFestin järjestämisessä pitkän tauon jälkeen, kun perinnetapahtuma otettiin puheenaiheeksi maaliskuussa. Suunnitteluun ja rupatteluun ruvettiin jo oppituntia seuraavalla kahvitauolla. Huomattiin nopeasti, että vaikka hommaa olisikin paljon, oli kasassa asianosaavaa ja reipasta porukkaa. Tänä vuonna perinteestä poiketen, tapahtuman järjestämisessä oli mukana myös KAMK.GG ja Kamkin eSports– business puolen opiskelijat. 

Lanien tulisi olla vähintään vuorokauden pituiset ja konepaikkoja oli edellisinä vuosina n. 80 kappaletta. TAITO 2:en liikuntasaliin suunniteltiin arvioidun osallistujamäärän mukainen pöytäjärjestely, sähkötys ja verkotus. Tänä vuonna laneilla myytiin myös vuokrakonepaikkoja, jotka osoittautuivat erittäin suosituiksi. Tapahtumatilan rakentaminen aloitettiin 5.5. kaksi vuorokautta ennen tapahtumaa.

Tapahtuma alkoi suunnitellusti 7.5. klo 12:00. Verkotus oli hoidettu erinomaisesti, eikä se pahemmin kyykännyt tapahtuman aikana. Tapahtuman CS:GO– turnaus myöhästyi aikataulusta tunnilla teknisten ongelmien vuoksi, mutta onnistui lopulta suunnitellusti. Jotkut harmittelivat, kuinka mainostettu simracing ei ollutkaan osa tapahtumaa. Laneilla pelattiin pääasiassa CS:GO:taValoranttia ja League of Legendsia. Loppujen lopuksi tapahtuma oli onnistunut ja kävijämäärä oli joidenkin lähteitten mukaan KGF:n historian suurin.

Luka Brännlund TTK21SD