Projektit

Datacenter -opiskelijat ovat toteuttaneet muun muassa seuraavat projektit osana opintojaan:

  • BULL -supertietokoneen käyttöönotto ja ylläpito
  • IPv6-käyttöönotto DC-ympäristössä
  • RASPI-klusterin pystyttäminen insinööriopetuksen tueksi
  • Insinööriopetuksen alustan rakentaminen omaan konesaliin
  • Työpöytävirtualisoinnin testaaminen CSC:lle
  • Eduroamin käyttöönotto KAMKissa
  • DC-hackathonin järjestäminen syksy 2019
  • Peliservereiden pystyttäminen peliopiskelun tueksi
  • Nettisivustojen siirtäminen omaan WordPress -ympäristöön
  • Räkkikaapin kalustaminen opetuksen tueksi
  • KAMK Gamefestin järjestäminen vuosittain
  • Fotogrammetrialaskennan testaaminen GPU-klusterilla ja supertietokoneella KAMKin VR-labralle
  • Data-analytiikan kehittämistyötä Prometecille
  • Zabbixin ja Ansiblen käyttöönotto DC-ympäristön hallintaan
  • Hadoopin pystyttäminen testauskäyttöön
  • Fortigate-palomuurin testaaminen ja käyttöönotto BULL-ympäristöön
  • Opintopassin rakentaminen KAO:lle
  • SCCM:n käyttöönotto
  • Linux-luokan ylläpidon käyttöönotto
  • Virtuaalikoneiden siirtäminen DC:n vCenteristä Azureen
  • Linux-repositoryn pystyttäminen DC-ympäristöön
  • Oman konesalin anturointi
  • Räkkikaappien ja palvelimien vaihtaminen omassa konesalissa
  • Lentolaukkuun mahtuvan klusterin rakentaminen CSC:lle käyttäen Intel NUC -tietokoneita
  • Uusien Kajak DC-nettisivujen luominen
  • Tietojenkeruu ABB:n roboteista pilveen
  • StruxureWare-ohjelmiston käyttöönotto DC-konesalissa
  • Robottien esittely ikääntyville SeniorSurf -päivässä
  • DC-klubin järjestäminen uusille opiskelijoille
  • Get Online 2016 -pelitapahtuman tekniikan järjestäminen
  • Konesalirenderöinnin testaaminen DC-labrassa
  • Konsolipelien verkkotestaus Basemarkille
  • NDBS2016-tapahtuman järjestelyihin osallistuminen
  • Northern Game Summit (NGS) 2016 -tapahtuman tekniikan järjestäminen
  • SharePoint –alustalle toteutettavan Intranetin rakenteen suunnittelu Kajaanin kaupungille
  • Selvitys verkkokokousjärjestelmien tekniikoista Kajaanin kaupungille
  • Kajaanin kaupungin valtuustosalin AV–ratkaisun selvitys
  • Citrix XenDesktop –työpöytävirtualisoinnin testaaminen CitiusNet Oy:lle
  • Kainuun prikaatin sotilaskodin työasemien käyttöönotto
  • Tulostuksen hallintaohjelmistojen testaaminen Kainuun maakunta –kuntayhtymälle
  • IT-infojen toteuttaminen Kajaanin ammattikorkeakoulun uusille opiskelijoille
  • ICT –toimialapäivän kävijäkyselyn suunnittelu ja toteutus
  • Kainuun rastiviikko 2012 tulospalveluverkon pystyttäminen
  • KAMK Game Festin infran järjestelyt ja järjestelykäsikirjan tekeminen
  • Renderöinnin testaaminen CSC:n konesalissa
  • Suunnistuksen MM-kilpailujen 2013 lehdistön atk-tuki
  • KAMKin avoimien ovien päivän DC-koulutuksen esittelyn suunnittelu ja toteutus
  • Geokätköilyn suunnittelu Sokos Hotel Vuokatille
  • Liikaha.fi -hankkeen ajanvarausjärjestelmän muokkaus
  • Rasti-Hyry ry:n www-sivujen migraatio uudelle alustalle
  • Kajaanin seudun diabetesyhdistys ry:n www-sivujen muokkaaminen
  • Vanhan  IBM-levyjärjestelmän ja blade-kehikon käyttöönotto DC-labrassa
  • Sharepoint -dokumentointijärjestelmän käyttöönotto DC-labrassa
  • Kasvihuoneen käyttöönotto KAMKin testiympäristöksi (konesalin lämmöntuoton mittaaminen)
  • Videopalvelun käyttöönotto DC-opetuksen tueksi
  • Virtuaalikoneiden verkkoliikenteen nopeustesti Herman IT:lle
  • CSC:n palvelukatalogin läpikäynti
  • IBM TSM:n käyttöönotto DC-labrassa
  • Kainuun eläkeläisjärjestön www-sivujen luonti
  • MAC -serverin käyttöönotto ja liittäminen DC-labran infraan
  • KAMKin pelialan ja DC-koulutuksen integraation kehittäminen
  • Kainuun Sote -kuntayhtymän avustaminen WIN7 -migraatiossa

KamkGameFest

KamkGameFest (KGF) on ensimmäisen vuosikurssin datacenter-opiskelijoiden vuosittain järjestämä LAN-tapahtuma. Tapahtumaa on järjestetty vuodesta 2013 ja se toteutetaan projektityönä täysin opiskelijavoimin. Tapahtuma on ensisijaisesti oppimiskokemus projektiryhmälle, mutta tarkoituksena on myös tarjota kilpailukykyiset puitteet muihin lähiseudun verkkopelitapahtumiin verrattuna.

Oppimiskokemuksena KamkGameFest antaa opiskelijoille kokemusta muun muassa projekti- ja ryhmätyöskentelystä, tapahtumajärjestämisestä sekä verkon suunnittelusta ja toteuttamisesta. Tapahtumassa on järjestetty lanituksen ohessa myös turnauksia, esimerkiksi Hearthstone-, Super Smash Bros-, Dota 2- ja CS:GO -peleistä.

Tapahtuman nettisivut löytyvät täältä.

Comments are closed.